Seitenbereiche:



Menü des aktuellen Bereichs:

Zusatzinformationen:

Sydow, J./Schüßler, E./Müller-Seitz, G. (2016): Managing Interorganizational Relations: Debates and Cases. Houndsmills: Palgrave Macmillan.

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Garment Supply Chain Governance Project

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

DFG Research Unit: Organized Creativity

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

DFG-Netzwerk: Field-Configuring Events

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

DFG-Netzwerk: Neo-Institutionalismus

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Blog governancexborders

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Campusplan

Campusplan mit Kopfgebäude

Sie finden uns im Hochschulfondsgebäude 2. Stock (Sekretariat HF 215) ...  mehr zu Campusplan (Titel)


Positionsanzeige:

Inhalt:

Abschlussarbeiten

Wir freuen uns über Ihr Interesse daran, Ihre Abschlussarbeit an unserem Institut zu verfassen. Bitte informieren Sie sich auf den jeweiligen Unterseiten über das Verfahren für Bachelor- und Masterarbeiten.

Unten finden Sie eine Auflistung möglicher Themen für Abschlussarbeiten bei verschiedenen Betreuungspersonen. Bitte informieren Sie sich darüber hinaus auf unserer Website über die Forschungsfelder unseres Instituts.


BetreuerInnen und Themen



Prof.in Dr.in Elke Schüßler

Themen für Abschlussarbeiten im Kontext des „Garment Supply Chain Governance“-Projekts

  • The tension between national and international solidarity: Labor standards in global production networks from the perspective of trade unions
  • Labor standards in the fashion industry: Strategies of Austrian and German NGOs
  • Towards more transparency in fashion consumption? An analysis of current initiatives
  • Austrian fashion brands’ responses to the Rana Plaza disaster
  • Collective institutional entrepreneurship in the field of CSR: An empirical analysis of the institutionalization of the Business Social Compliance Initiative
  • Understanding the construction of supply chain risks: An analysis of the German-speaking business press
  • Analyzing the emergence and current development of the online fashion market

Themen für Abschlussarbeiten im Kontext des „Organized Creativity“-Projekts

  • Measuring the sources of academic creativity: A network analysis of acknowledgement sections in top management publications
  • The Imogen Heap case: Promises and Perils of the use of the blockchain technology in the music industry
  • How ex bosses view the business: A discourse analysis of popular books published by former music label managers
  • Vertical disintegration: An analysis of new organizational forms in the music industry
  • Brokering creativity in the music industry: The role of A&R managers
  • Dynamics of organizational change and inertia: The case of major music labels

Weitere Themen

  • Governance of cluster networks
  • Analyzing the institutionalization of business school accreditation systems: Mechanisms of path dependence?
  • Struggles of institutionalization: The case of e-cigarettes in Austria
  • Regulatory conversations: Analyzing the Austrian-wide introduction of free-range eggs
  • Mechanisms of isomorphism in new institutional theory: A literature review of temporal dynamics
  • The role of new institutional theory for small and medium-sized organizations: A literature review



Prof. Dr.Johannes Lehner

Themen für Abschlussarbeiten im Kontext des Themenfeldes: Organizaitonal Identity

  • Diverging Organizational Identities within the Financial Sector
  • Identity in the Gig Economy (e.g. Startups in the Blockchain Sector)

Themen für Abschlussarbeiten im Kontext des Themenfeldes: Sensemaking and Decision Making

  • Media Richness Theory in the Age of Social Media (Reviews or Empirical Work)
  • Enactment of new technologies in firms (e.g. blockchain, big data)
  • Perception of the competitive environment

Themen für Abschlussarbeiten im Kontext des Themenfeldes: Status in Organizations

  • Preferences for gifts
  • Status based decision making



Dr.in Barbara Hartl

Themen

  • Organizing the sharing economy
  • Digital platforms and the lack of regulation
  • Power, trust, and cooperation within the sharing economy
  • Consumer power and consumer boycotts
  • Fast fashion