Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Russischer Stammtisch

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Russischer Stammtisch der JKU ...  mehr zu Russischer Stammtisch (Titel)

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2016

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2016

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Positionsanzeige:

Inhalt:

Basic Course I (exit level A1.2) 6 ECTS

Beschreibung: German as a Foreign Language – Basic Course I (exit level A1.2) 6 ECTS

Course Objectives:
Initial development of all four skills (reading, listening speaking, writing) based on the course book „Menschen“ A 1.1 (chapters 1 – 12) and „Menschen“ A 1.2 (chapters 13 – 16).

Objectives for Communication Skills:
• Understanding everyday speech
• Expressing personal needs
• Introducing oneself and others
• Requesting and understanding information about a person
• Using and understanding simple vocabulary on everyday life and shopping
• Filling in simple forms on personal data
• Writing and answering simple messages
• Asking and giving the time
• Speaking about hobbies and favourite activities
• Making appointments
• Speaking about past events
• Basic communication and small talk

Grammar:
Simple sentence structures (positive sentences and questions); prepositions (place and time); personal and possessive pronouns; predicative adjectives; modal verbs (möchten, können, mögen); present and past tense of important verbs; ordinal numbers; plural; nominative, dative, accusative; simple connecting words (und, aber, oder, etc.); simple adverbs (doch, etc.)

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, written homework, written and/or oral tests.