Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Russischer Stammtisch

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Russischer Stammtisch der JKU ...  mehr zu Russischer Stammtisch (Titel)

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2016

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2016

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Positionsanzeige:

Inhalt:

Basic Course II (exit level A2.1)

Beschreibung: German as a Foreign Language – Basic Course II (exit level A2.1) 6 ECTS

Course Objectives:
Development of all four skills (reading, listening speaking, writing) based on the course book „Menschen“ A 1.2 (chapters 17 – 24) and „Menschen“ A 2.1 (chapters 1 – 9).

Objectives for Communication Skills:
• Describing a person
• The human body and health: the parts of the body, illnesses, a doctor’s appointment, accidents, at the hospital
• The home: moving house, furnishing and decorating a room, housework
• Rules and prohibitions
• Making comparisons
• The weather
• Travel (to cities and countries/regions): describing landscapes, reading advertisements
• Expressing preferences and wishes, writing postcards
• Planning a weekend, organising a city tour, visiting a friend
• Events: making suggestions, making appointments, accepting/refusing an offer, making agreements
• Holidays and celebrations: congratulations, presents; family and childhood memories
• Shopping: food and drinks; dialogues in a shop (groceries, fruit and vegetables etc.)
• At the coffeehouse: ordering food and drinks (expressing preferences); sports
• Work: career aspirations, plans

Grammar:
• Perfect tense, past tense of “haben” and “sein”
• Modal verbs (e.g. “werden”)
• Imperative; Conjunctive II (könnte, sollte, würde); expressing wishes
• Prepositions (mit, ohne); changing prepositions with dative and accusative; prepositions of time
• Nominative and accusative of personal pronouns
• Possessives: nominative, dative, accusative
• Comparisons (comparative and superlative)
• Declinations of adjectives (nominative, dative, accusative)
• Articles (definite, indefinite, no article)
• Conjunctions (denn, weil, deshalb)
• Ordinal numbers

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, written homework, mid-term test(s), final test, oral exam.