Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Wiwi Study Abroad Fair

Wiwi Study Abroad Fair

08. November 2017, 10:30-13:00, Halle B
Triff Austauschstudierende oder sprich mit JKU-Studierende über ihre Erfahrungen. Austauschplätze für das Studienjahr 2018/19 sind in den Downloads zu finden. ...  mehr zu Wiwi Study Abroad Fair (Titel)

Sprachkurse an der JKU

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

vom 3. Juli bis 28. Juli 2017 ...  mehr zu Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017 (Titel)

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Social Media


Positionsanzeige:

Inhalt:

Intermediate Course I (exit level A2.2) 6 ECTS

Beschreibung: German as a Foreign Language – Intermediate Course I (exit level A2.2) 6 ECTS

Course Objectives:
Continued development of fundamental competences based on the course book Menschen (Hueber Verlag) A 2.1 (chapters 9-12) and A 2.2 (chapters 13-24).
Transition from elementary to independent language use.

Objectives for Communication Skills:
• Reading and listening comprehension training: interviews, newspaper articles, reports, nonfiction, user manuals, commentaries, etc.
• Continued development of everyday communication: expressing one's own opinion, reporting or explaining things, discussing films and books, making presentations, speaking persuasively, talking about habits, communicating interest or lack thereof, etc.
• Continued development of writing skills: nonfiction, personal letters, directions, commentaries and brief reports
• Word fields (to choose from): post, media, weather, the internet, travel and traffic, books, the press, in a hotel, events, mobility.

Grammar:
• Conjunctions
• Clauses
• Relative pronouns and clauses
• The passive voice
• Indirect questions
• Perfect vs. simple past
• Prepositions
• Reflexive verbs
• Declination of adjectives
• Verbs with the dative and accusative
• Simple past of modal verbs

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, written homework, mid-term test(s), final test.