Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Sprachkurse an der JKU

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

vom 3. Juli bis 28. Juli 2017 ...  mehr zu Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017 (Titel)

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Social Media


Positionsanzeige:

Inhalt:

Intermediate Course II (exit level B1)

Beschreibung: German as a Foreign Language – Intermediate Course II (exit level B1) 6 ECTS

Course Objectives:
Continued development of fundamental competences based on the course book "Menschen" (Hueber Verlag) B 1.1 (chapters 1-12) and B 1.2 (chapters 13-16).Transitioning from simple to more complex communication, standard vs. colloquial language, a wide variety of topics, independent work and group activities.

Objectives for Communication Skills:
• Understanding complex texts
• Training fluent and spontaneous language use
• Production of coherent and accurate (semi-)formal texts on various topics (describing and reporting)
• Being able to discuss advantages and disadvantages
• Presenting and discussing different points of view
• Being able to express and recount one's own experiences

Grammar:
• Infinitive constructions
• Sentence structure in main and subordinate clauses
• Connecting words and phrases
• The past subjunctive
• Designations of time and place
• Verbs with prepositions
• The passive voice
• Declinations of adjectives

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, written homework, written tests, presentations.