Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Sprachkurse an der JKU

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

vom 3. Juli bis 28. Juli 2017 ...  mehr zu Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017 (Titel)

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Social Media


Positionsanzeige:

Inhalt:

Advanced Course I (exit level B2)

Beschreibung: German as a Foreign Language – Advanced Course I (exit level B2) 6 ECTS

Course Objectives:
This is a general language course that should bring students to the B2 level and train all skills (reading, listening speaking, writing, grammar, vocabulary).
Participants should gain the ability to produce longer complex texts, both spoken and written, whereby emphasis is placed on fluency, spontaneity and accuracy.

Objectives for Communication Skills:
• Composition and delivery of oral presentations, as well as summarizing current long-form articles from the press
• Detailed description and commentary of statistics
• Describing, commenting on and forming opinions of images relevant to a concrete problem
• Representing one's own perspective with well-founded argumentation
• Proficiency in presentation and moderation techniques

Grammar:
• Practise and review of individual advanced grammar chapters as needed (e.g. complex sentences with the passive voice, present / past participles as adjectives, indirect discourse, nominalization, syntax)

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, written homework, written tests, final exam, presentations / summaries (see above)