Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Sprachkurse an der JKU

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

vom 3. Juli bis 28. Juli 2017 ...  mehr zu Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017 (Titel)

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Social Media


Positionsanzeige:

Inhalt:

Advanced Course II (exit level C1)

Beschreibung: German as a Foreign Language – Advanced Course II (exit level C1) 6 ECTS

Course Objectives:
Achievement of the Common European Framework of Reference level C1, as well as further expansion of skills in reading, listening, writing, grammar, vocabulary and speaking.
 
Objectives for Communication Skills:
• Writing: summarizing complex, long-form informative texts ; formal / informal correspondence with established guidelines ; analysis and argumentative evaluation of statements in texts ; description, comparison and interpretation of statistics / images ; correcting errors in texts (word choice, sentence structure and grammar, text coherence, and style)
• Speaking: presentations, brief reports, debate, discussions
• Listening: news radio, documentaries, commentaries, editorials
• Feature articles in Austrian, German and Swiss press, possibly including literary texts (short stories, poems etc.)

Grammar:
• Particularities of modal verbs
• Direct and indirect discourse / verbatim citations and paraphrasing
• Two-part connecting devices
• Modal particles
• Functions of the word "es"
• Verbal vs. nominal style
• Noun-verb linking
• Adjective declination with and without articles
• Sequence of tenses

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, homework, course work, tests, mid-term and final exams