Seitenbereiche:



Zusatzinformationen:

Sprachkurse an der JKU

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017

vom 3. Juli bis 28. Juli 2017 ...  mehr zu Sommerkurs Nizhnij Novgorod 2017 (Titel)

Going Abroad is Awesome

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen...

Hier den Alternativtext zum Bild eingeben!

Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen bezüglich des Qualifikationsprofils von AbsolventInnen eines geisteswissenschaftlichen/kulturwissen-schaftlichen Studiums an der Johannes Kepler Universität Linz. Projekt gefördert von der Stadt Linz. ...  mehr zu Erwartungen oberösterreichischer ArbeitgeberInnen... (Titel)

Campusplan

Campusplan

Top-Links

Die folgende Link-Liste enthält oft gesuchte Begriffe in alphabethischer Reihenfolge: Link-Liste nach Häufigkeit sortieren

  1. Deutsch 
  2. First Steps zum Studium 
  3. German 
  4. Kundmachung Fachprüfung 
  5. Selbstlernzentrum 

Social Media


Positionsanzeige:

Inhalt:

Grammar in Context II (exit level B2/C1)

Beschreibung: German as a Foreign Language – Grammar in Context II (exit level B2/C1) 2 ECTS

Course Objectives:
Continued development of fundamental skills; creating more confidence with the use of German grammar structures

Objectives for Communication Skills:
• Training correct language use (grammar games, group and individual exercises, presentation / explanations of grammatical phenomena, correcting text excerpts as well as challenging one's own writing and speaking process)

Grammar:
• Active and passive: present passive, perfect passive, preterit passive, modal verbs in the passive voice, static passive; examples for rendering anonymous and depersonalization
• Verbs with prepositions
• Important prepositions with the genitive, dative, accusative, and a review of two-way (dative or accusative) prepositions
• Exercises of syntax, conjunctions and correct word order
• Subjunctive (present and past), subjunctive of modal verbs, direct and indirect discourse, etc.
• Present and past participles; formulating relative clauses as participles, etc.
• Review: declination of adjectives

Assessment criteria:
Regular class attendance, active participation, homework, midterm and final exams