schließen

Publikationen.

2020

Fellinger, J., Linzner, D., Holzinger, D., Dall, M., Fellinger M., Fogler J. (2020). Development of Deaf Adults with Intellectual Disability in a Therapeutic Living Community. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. doi: 10.1093/deafed/enz056

Holzinger D., Dall M., Sanduvete-Chaves S., Saldaña D., Chacon-Moscoso S. & Fellinger J. (2020). The Impact of Family Environment on Language Development of Children with Cochlear Implants: A Systematic Review and Meta-analysis. Ear & Hearing. doi: 10.1097/AUD.0000000000000852

 

2019

Fogler J., Stein D., Barbaresi W., Bridgemohan C., Steinbauer-Schütz A., Dirhirn A., Holzinger D., Radesky J., Fellinger J. (2019) High Functioning Autism, Severe Anxiety, and Bullying in a 26 Year Old. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics 40(4): 312-314. doi: 10.1097/DBP.0000000000000674

Holzinger D. (2019). Commentary on “Changing Conceptualizations of Regression”: Implications for Clinical Practice and Research. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 103: 1-2. doi: 10.1016/j.neubiorev.2019.06.017

Holzinger D. (2019). Stellungnahme zur Terminologiediskussion Sprachentwicklungsstörungen (Kauschke & Vogt und Dohmen). Logos. Die Fachzeitschrift für akademische Sprachtherapie und Logopädie, 3: 189.

Holzinger D., Laister L., Vivanti G., Barbaresi W., Fellinger J. (2019). Feasibility and Outcomes of the Early Start Denver Model Implemented with Low Intensity in a Community Setting in Austria. J Dev Bhav Pediatr Vol.40, No 5, June 2019

Schöfl, M. (2019). Evidenzbasierte LRS-Förderung. - in: Evidenzbasierte LRS-Förderung, S. 199 - 167

Schöfl, M. (2019). Schriftsprachrisiko im ersten Schuljahr erkennen - Beobachtung oder Testung? . - in: Fokus Grundschule Band 1. Forschungsperspektiven und Entwicklungslinien, S. 199 - 209