Go to JKU Homepage
Linz School of Education
What's that?

Institutes, schools, other departments, and programs create their own web content and menus.

To help you better navigate the site, see here where you are at the moment.

Publications

Helm, C., Huber, S. G., Preisig, L. & Postlbauer, A. (2023). Teachers’ Retrospective Evaluation of Changes in Adaptive Teaching During COVID-19. In V. Letzel-Alt & M. Pozas (Hrsg.), Differentiated Instruction around the World. A Global Inclusive Insight (S. 243-260). Waxmann.

Postlbauer, A. & Helm, C. (2023). Die 3. Schulschließung in Österreich aus Sicht der Eltern - Eine repräsentative Onlinebefragung. Eine Elternbefragung zur Wahrnehmung der Situation während der Schulschließungen im Jänner 2021 in Österreich. Österreich war Anfang 2021 zum dritten Mal im Lockdown. Unterscheidet sich die Situation der Eltern von jenen in Deutschland? In S. G. Huber, C. Helm & N. Schneider (Hrsg.), COVID-19 und Bildung - Studien und Perspektiven (S. 248-269). Waxmann.

Helm, C. & Postlbauer, A. (2023). Fernunterricht / Distance Learning. In M. Huber & M. Döll (Hrsg.), Bildungswissenschaft in Begriffen, Theorien und Diskursen (S. 189-198). Springer.

Postlbauer, A., Helm, C., Huber, S. G. & Große, C. S. (2023). How did Educational Inequality Emerge During the Pandemic? An Analysis of Differential Effects of Students’ Socioeconomic Background on Changes in Curricular and Leisure Activities During COVID-19-Related School Closures. In N. Dimmel & G. Schweiger (Hrsg.), Kinder und Jugendliche in pandemischer Gesellschaft (S. 159-183). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39304-5_10, opens an external URL in a new window 

Postlbauer, A., Helm, C. & Große, C.S. (2022) Educational inequality and COVID-19: Who takes advantage of summer schools and other remedial measures?. Zeitschrift für Bildungsforschung (2022). https://doi.org/10.1007/s35834-022-00356-4, opens an external URL in a new window

Helm, C., Lenz, S. & Postlbauer, A. (2022). Mit Schul- und Unterrichtsentwicklung der Krise trotzen. journal für schulentwicklung, 26(2), 18-26.

Altrichter, H., Ettl, K., Grinner, K., Kolleritsch, K., Kopp-Sixt, S., Leeb-Brandstetter, R., Pöschko, H.& Postlbauer, A. (2022). Revisions of evidence-based governance: The case of the Austrian quality management system SQA. Policy Futures in Educationhttps://doi.org/10.1177/14782103221136423, opens an external URL in a new window 

Helm, C. & Postlbauer, A. (2021). JKU-Bildungsbarometer #1. Schule im 3. Lockdown. 1. Bericht zur repräsentativen Elternumfrage in Österreich. Linz: Johannes Kepler Universität, School of Education. DOI: 10.35011/jbb.2021-1

Helm, C. & Postlbauer, A. (2021). Schulschließungen in Österreich – Ein Fazit nach einem Jahr Pandemie. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 68(4), 306-311. DOI: 10.2378/peu2021.art27d , opens an external URL in a new window

Helm, C., Huber, S. G. & Postlbauer, A. (2021). Lerneinbußen und Bildungsbenachteiligung durch Schulschließungen während der Covid-19-Pandemie im Frühjahr 2020. Eine Übersicht zur aktuellen Befundlage. In D. Fickermann, B. Edelstein, J. Gerick & K. Racherbäumer (Hrsg.), Schule und Schulpolitik während der Corona-Pandemie: Nichts gelernt? (S. 59-81). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830994589.03, opens an external URL in a new window 

Postlbauer, A. & Helm, C. (2021). 1 Jahr Fernunterricht! Erkenntnisse zur Entwicklung der Lage aus Sicht der Eltern. Verfügbar unter: https://science.apa.at/gastbeitrag/1-jahr-fernunterricht-erkenntnisse-zur-entwicklung-der-lage-aus-sicht-der-eltern/, opens an external URL in a new window

Brown, M., Altrichter, H., Shiyan, I., Rodríguez Conde, M. J., McNamara, G., Herzog-Punzenberger, B., Vorobyeva, I., Vangrando, V., Gardezi, S., O’Hara, J., Postlbauer, A., Milyaeva, D., Sergeevna, N., Fulterer, S., García, A. G. & Sánchez, L. (2021). Challenges and opportunities for culturally responsive leadership in schools: Evidence from Four European countries. Policy Futures in Education, 147821032110409. https://doi.org/10.1177/14782103211040909, opens an external URL in a new window